Pompy próżniowe, sprężarki
Pompy próżniowe, sprężarki
Pompy próżniowe jednostopniowe
AT 4 | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 4 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 3,6 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | - |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | <30 |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 59 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,1** 0,1* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,06 |
Masa (około) | kg | 5,6 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT 6B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 6 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 6,4 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 65 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,3** 0,3* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,15 |
Masa (około) | kg | 19*/18** |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT8 | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 8 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 7,6 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | <25 |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 59 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,35** 0,35* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,25 |
Masa (około) | kg | 11 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT10B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 12 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 10,5 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 65 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,55** 0,55* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,15 |
Masa (około) | kg | 18*/17** |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT 21/21A | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 21 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 18 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | - |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | <20 |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 70 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,75** 1,1* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,3 |
Masa (około) | kg | 28*/20** |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT21B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 23 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 21 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <1 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <3 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 70 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,75**0,75* |
Ilość oleju roboczego | l | 0,5 |
Masa (około) | kg | 27*/25** |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT40B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 35 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 35 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <1 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 67 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 0,75 |
Ilość oleju roboczego | l | 1,4 |
Masa (około) | kg | 37 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT63B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 57 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 52 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 70 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 1,5 |
Ilość oleju roboczego | l | 2,2 |
Masa (około) | kg | 67 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT100B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 92 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 80 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 70 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 3 |
Ilość oleju roboczego | l | 2,2 |
Masa (około) | kg | 84 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT160B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 160 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 155 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 75 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 4 |
Ilość oleju roboczego | l | 6 |
Masa (około) | kg | 172 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT250B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 250 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 230 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 80 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 5,5 |
Ilość oleju roboczego | l | 6 |
Masa (około) | kg | 200 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
T250 | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 260 (50Hz) 310 (60Hz) |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 250 (50Hz) 300 (60Hz) |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,3 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <1 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 74 (50Hz) 77 (60Hz |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 5,5 (50Hz) 6,6 (60Hz) |
Ilość oleju roboczego | l | 9 |
Masa (około) | kg | 256 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
T300 | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 305 (50Hz) 360 (60Hz) |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 300 (50Hz) 350 (60Hz) |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,3 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <1 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 74 (50Hz) 77 (60Hz |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 7,5 (50Hz) 9(60Hz) |
Ilość oleju roboczego | l | 9 |
Masa (około) | kg | 253 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT400B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 400 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 370 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 85 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 11 |
Ilość oleju roboczego | l | 17 |
Masa (około) | kg | 440 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
AT630B | ||
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) | m3/h | 630 |
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) | m3/h | 560 |
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) | hPa | <0,5 |
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) | hPa | <2 |
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A | hPa | - |
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) | dB(A) | 85 |
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) | kW | 15 |
Ilość oleju roboczego | l | 17 |
Masa (około) | kg | 545 |
Ciśnienie w odoliwiaczu | hPa | <1500 |
Temperatura oleju | ◦C | <100 |
Budowa i działanie
Zespół pompujący składa się z cylindra (1), wirnika z łopatkami (2), dwóch pokryw z łożyskami (3) oraz króćca wlotowego z zaworem odcinającym (4). Zespół pompujący połączony jest z odoliwiaczem poprzez wylot powietrza (5). Odoliwiacz wykonany jest jako odlew ze stopu aluminium w kształcie dwukomorowej skrzynki. Dolna komora to zbiornik oleju, w którym znajduje się olej eksploatacyjny.
Górna komora wyposażona jest w filtry dokładnego oczyszczania (filtry mgły olejowej). Napęd z silnika elektrycznego przenoszony jest na wirnik pompy poprzez sprzęgło (6). Do napędu pomp zastosowano silniki elektryczne trójfazowe lub jednofazowe. Pompy wyposażone są w zespół do przedmuchu powietrza (tzw. gasbalast), umożliwiający pompowanie powietrza z niewielką ilością pary wodnej. Na wlocie każdej pompy AT znajduje się zawór zwrotny.
Układ smarowania pracuje w obiegu zamkniętym. Pompy chłodzone są powietrzem.
Zastosowanie
- masownice do mięsa
- urządzenia do rozdrabniania mięsa
- zamykarki puszek
- klipsownice
- instalacje próżni centralnej
- urządzenia przyssawkowo – transportowe
- uchwyty próżniowe
- instalacje kanalizacji podciśnieniowej
- urządzenia do odgazowania, odsączania i filtracji
- komory próżniowe do dezynfekcji
- urządzenia do odsysania olejów i innych płynów w obrabiarkach, samochodach itp.
- komory do badań lotniczych
- pakowarki próżniowe
- linie do pakowania
- urządzenia do formowania opakowań
- urządzenia do suszenia próżniowego i odgazowania
- w dydaktyce do demonstracji zjawisk fizycznych w próżni
Przeznaczenie i rodzaje pracy
Pompy AT przeznaczone są do pompowania powietrza w zakresie temperatur 5÷35 °C. Posiadają bardzo skuteczny system oddzielania oleju od powietrza wylotowego. W związku z tym nie zanieczyszczają otoczenia mgła olejową. Mogą pompować czyste powietrze lub inne nieagresywne gazy. Przy zastosowaniu filtrów, jako wyposażenia dodatkowego, również powietrze zanieczyszczone ciałami stałymi.
Rodzaj pracy:
AT4C, AT8, AT21 – powrót oleju podczas postoju; tylko praca przerywana
T4CA, AT6B, AT8A, AT10B, AT21A, AT21B – powrót oleju podczas pracy pompy; możliwa praca ciągła lub przerywana
AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300 – powrót oleju podczas pracy przez zawór pływakowy; możliwa praca ciągła lub przerywana.
Dopuszcza się następującą częstotliwość startów pomp:
AT4C, AT8 – praca przez 1 ÷ 10 minut, przerwa 1 minuta
AT6B ÷ AT100B – nie więcej niż jeden start na minutę
AT21 – praca przez 1 ÷ 15 minut, przerwa 1 minuta
AT160B ÷ AT630B, T250, T300 – nie więcej niż jeden start na 10 minut
Cechy eksploatacyjne
- niezawodna praca pomp w całym zakresie próżni wstępnej
- bezpośredni napęd
- czyste powietrze wylotowe
- cicha praca i małe wibracje
- wbudowany zawór odcinający
- chłodzenie powietrzem
- możliwość dostosowania pompy do różnych rodzajów zasilania Elektrycznego
Dodatkowe opcje
Pompy AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300
w celu zabezpieczenia przed awarią, Mogą być zabezpieczane dodatkowo w następujące elementy:
- czujnik poziomu oleju
- czujnik temperatury oleju
- czujnik ciśnienia w odoliwiaczu
- termostat bimetaliczny
Budowa i działanie
Zespół pompujący składa się z cylindra (1), wirnika z łopatkami (2), dwóch pokryw z łożyskami (3) oraz króćca wlotowego z zaworem odcinającym (4). Zespół pompujący połączony jest z odoliwiaczem poprzez wylot powietrza (5). Odoliwiacz wykonany jest jako odlew ze stopu aluminium w kształcie dwukomorowej skrzynki. Dolna komora to zbiornik oleju, w którym znajduje się olej eksploatacyjny.
Górna komora wyposażona jest w filtry dokładnego oczyszczania (filtry mgły olejowej). Napęd z silnika elektrycznego przenoszony jest na wirnik pompy poprzez sprzęgło (6). Do napędu pomp zastosowano silniki elektryczne trójfazowe lub jednofazowe. Pompy wyposażone są w zespół do przedmuchu powietrza (tzw. gasbalast), umożliwiający pompowanie powietrza z niewielką ilością pary wodnej. Na wlocie każdej pompy AT znajduje się zawór zwrotny.
Układ smarowania pracuje w obiegu zamkniętym. Pompy chłodzone są powietrzem.
Zastosowanie
- masownice do mięsa
- urządzenia do rozdrabniania mięsa
- zamykarki puszek
- klipsownice
- instalacje próżni centralnej
- urządzenia przyssawkowo – transportowe
- uchwyty próżniowe
- instalacje kanalizacji podciśnieniowej
- urządzenia do odgazowania, odsączania i filtracji
- komory próżniowe do dezynfekcji
- urządzenia do odsysania olejów i innych płynów w obrabiarkach, samochodach itp.
- komory do badań lotniczych
- pakowarki próżniowe
- linie do pakowania
- urządzenia do formowania opakowań
- urządzenia do suszenia próżniowego i odgazowania
- w dydaktyce do demonstracji zjawisk fizycznych w próżni
Przeznaczenie i rodzaje pracy
Pompy AT przeznaczone są do pompowania powietrza w zakresie temperatur 5÷35 °C. Posiadają bardzo skuteczny system oddzielania oleju od powietrza wylotowego. W związku z tym nie zanieczyszczają otoczenia mgła olejową. Mogą pompować czyste powietrze lub inne nieagresywne gazy. Przy zastosowaniu filtrów, jako wyposażenia dodatkowego, również powietrze zanieczyszczone ciałami stałymi.
Rodzaj pracy:
AT4C, AT8, AT21 – powrót oleju podczas postoju; tylko praca przerywana
T4CA, AT6B, AT8A, AT10B, AT21A, AT21B – powrót oleju podczas pracy pompy; możliwa praca ciągła lub przerywana
AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300 – powrót oleju podczas pracy przez zawór pływakowy; możliwa praca ciągła lub przerywana.
Dopuszcza się następującą częstotliwość startów pomp:
AT4C, AT8 – praca przez 1 ÷ 10 minut, przerwa 1 minuta
AT6B ÷ AT100B – nie więcej niż jeden start na minutę
AT21 – praca przez 1 ÷ 15 minut, przerwa 1 minuta
AT160B ÷ AT630B, T250, T300 – nie więcej niż jeden start na 10 minut
Cechy eksploatacyjne
- niezawodna praca pomp w całym zakresie próżni wstępnej
- bezpośredni napęd
- czyste powietrze wylotowe
- cicha praca i małe wibracje
- wbudowany zawór odcinający
- chłodzenie powietrzem
- możliwość dostosowania pompy do różnych rodzajów zasilania Elektrycznego
Dodatkowe opcje
Pompy AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300
w celu zabezpieczenia przed awarią, Mogą być zabezpieczane dodatkowo w następujące elementy:
- czujnik poziomu oleju
- czujnik temperatury oleju
- czujnik ciśnienia w odoliwiaczu
- termostat bimetaliczny
Stanowiska pompowe
SR 500 | ||
Wydajność pompy Roots'a | m3/h | 500 |
Wydajność pompy obrotowej | m3/h | 250 |
Ciśnineie końcowe całkowite | hPa | 1 x 10-2 |
Maksymalna szybkość pompowania | m3/h | 450 |
Moc silnika pompy Roots'a | kW | 1,5 |
Moc silnika pompy obrotowej | kW | 7,5 |
Masa | kg | 350 |
Zasilanie | V/Hz | 400/50 |
Hałas z odległości 1m | dB (A) | 80 |
Ilość oleju w pompie Roots'a | litr | 1,3 |
Ilość oleju w pompie obrotowej | litr | 6 |
Wielkość kołnierza wlotu | - | NW100 |
Wymiary gabarytowe | mm | 1040 x 670 x 1003 |
Stanowisko pompowe przeznaczone jest do wysokowydajnych procesów próżniowych z dużym obciążeniem powietrza i gazami obojętnymi chemicznie.
ZASTOSOWANIE :
- w liniach i systemach pakowania próżniowego,
- w układach próżni centralnej,
- w metalurgii,
- w piecach próżniowych,
- w spawarkach,
- w śluzach próżniowych,
- w stanowiskach próżni wstępnej dla pomp dyfuzyjnych i turbomolekularnych,
- w wysokowydajnych wykrywaczach nieszczelności.
CECHY URZĄDZENIA
- zwarta, kompaktowa budowa,
- zastosowanie pompy Root’sa z zaworem bocznikowym, co umożliwia równoczesne jej włączanie z pompą obrotową i pracę w zakresie od ciśnienia atmosferycznego do próżni końcowej,
- zastosowanie pompy obrotowej ze zintegrowanym zaworem bezpieczeństwa i filtrem mgły olejowej (otrzymywanie czystego powietrza na wylocie),
- krótkie czasy pompowania,
- hałas poniżej 80 dB(A)